«Атамекен» Қазақстан Республикасының Ұлттық кәсіпкерлер палатасы
Бизнестің сенімді серіктесі

Қаз

Өңдеу өнеркәсібі және базалық салалардың салалық кеңесі

Төраға

Айтуов Ербол Әбдіашымұлы

"KazPetroDrilling" АҚ өндірістік активтер жөніндегі Вице-президенті (өнеркәсіп саласындағы шағын бизнес),

Жұмыс кезеңінде шығарылатын өнімді өткізу үш есеге ұлғайтылды, нарық үлесі мұнай кәсіпшілігі жабдықтарын жеткізуде 50% - дан 87% - ға дейін ұлғайды.

 

 

 

 

1.

Проблемалық мәселенің түрі - Жиһаз саласындағы сарапшыларды қоспағанда, өңірде салалық сарапшылардың болмауы.

Бастамашы -  Машина жасау саласының кәсіпкерлері

Проблемалық мәселенің қысқаша сипаттамасы - Өңірде сарапшылардың болмауына байланысты Маңғыстау облысының кәсіпкерлері жол жүру, тұру және басқа да шығындарды төлей отырып, басқа өңірлерден мамандар тартуға мәжбүр, Бұл бизнес үшін қосымша қаржылық шығындарға әкеледі.

Шешу жолдары - Қазақстан Республикасы "Атамекен" ҰКП Төралқасының 2020 жылғы "20" ақпандағы шешіміне №2 қосымшаға машина жасау және құрылыс салалары бойынша өңірлік салалық сарапшыны бөлу бөлігінде "ОТП, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің тізілімін қалыптастыру және жүргізу, сондай-ақ Индустриялық сертификат беру Қағидаларының" №4 хаттамасына өзгерістер енгізілсін.

Ағымдағы жағдайы - ЖҰМЫС БАРЫСЫНДА

Орындау барысы - Бұл мәселе Проблемалық мәселе ретінде өз өтініштерінде индустриялық сертификат алғысы келетін кәсіпкерлер бірнеше рет көтерді. Келіп түскен барлық өтініштер осы мәселені шешуге жәрдемдесуді сұрап, тауардың шығу тегін сертификаттау департаментіне жіберілді. Өтініш білдірген кәсіпкерлердің көпшілігі шағын және орта бизнес субъектілері болғандықтан, олардың қызметтеріне, соның ішінде қонақ үй құнына, әуе сапарларына және басқа да байланысты шығындарға байланысты айтарлықтай шығындарға байланысты басқа аймақтардан салалық сарапшыларды тарту мүмкіндігі жоқ. Көптеген кәсіпкерлер үшін мұндай шығындар өте ауыр. Осылайша, бұл мәселе соңғы екі жылда өзекті болып қала береді. Осыған байланысты келесі қызметтік жазбалар жіберілді: тауарлардың шығарылуын сертификаттау департаментінің атына (02.02.2021 ж. № СЗ-РПП13/00050); "Атамекен" ҚР ҰКП Басқарма төрағасының орынбасары М. О. Сәулебайдың атына (26.01.2023 ж. № СЗ-РПП13/00021). Сонымен қатар, 2024 жылы бұл мәселе қайта көтерілді. Алайда, қазіргі уақытта ол әлі де жұмыста.


2.

Проблемалық мәселенің түрі - Индустриялық сертификат алу кезінде салалық өлшемдер бойынша кәсіпкерлерге бірыңғай талаптардың болмауы

Бастамашы -  "Dzhasyk company" ЖШС

Проблемалық мәселенің қысқаша сипаттамасы - Индустриялық сертификат бойынша тиісті қауымдастықтар бекіткен әрбір сала үшін салалық критерийлер көзделген. Мысалы: жиһаз өнеркәсібінде салалық критерийлер жабдықтың меншігінде болуы керек екенін, сондай-ақ қызметкерлер санына шектеулер енгізілгенін анықтады. Атап айтқанда, шкаф жиһазын өндіру үшін кемінде 12 қызметкер қажет. Машина жасау саласында, керісінше, жабдықты жалға алуға рұқсат етіледі және қызметкерлер санына шектеулер жоқ, бұл жалған өндірушілердің пайда болу қаупін тудырады.

Шешу жолдары - Индустриялық сертификат алу бойынша салалық критерийлер бойынша бірыңғай талаптарды әзірлеу.

Ағымдағы жағдайы - ЖҰМЫС БАРЫСЫНДА

Орындау барысы - Атамекен ҚР ҰКП Басқарма төрағасының орынбасары М. О. Сәулебайдың атына қызметтік жазба жолданды (26.01.2023 ж. № СЗ-РПП13/00021). 2024 жылы осы мәселе бойынша ZOOM форматында онлайн-кездесулер өтті, онда талқылаулар өткізілді. Алайда, қарау қорытындысы бойынша ҚНжЕ және ГОСТ талаптарына сілтеме жасай отырып, бас тартылды.


3.

Проблемалық мәселенің түрі - Ақтау теңіз порты АЭА аумағын кеңейту: өңдеу секторын дамыту үшін өнеркәсіптік аудан аумағын "Ақтау теңіз порты" АЭА-ға қосу және Жаңаөзен қаласында арнайы экономикалық аймақ ашу

Бастамашы -  Салалық кеңес мүшелері

Проблемалық мәселенің қысқаша сипаттамасы - Маңғыстау облысының ӨКП жанындағы Өңдеу өнеркәсібі ОЖ және базалық салалардың бастамасы бойынша "Ақтау қаласының теңіз порты" АЭА аумағына Жаңаөзен қаласының өнеркәсіптік аймағын қосу, сол арқылы аумақты кеңейту ұсынылды.

Шешу жолдары - Негіздемені әзірлеу, инфрақұрылымды жаңғырту, экономикалық талдау жүргізу және ҚР ҰЭМ-ден қолдау алу қажет

Ағымдағы жағдайы - ЖҰМЫС БАРЫСЫНДА

Орындау барысы - Жаңаөзен қаласының технопаркінің басқаруындағы ауданы 280,8238 га жер учаскесі кейіннен "Ақтау теңіз порты" АЭА құрамына беру мақсатында Жаңаөзен қаласының кәсіпкерлік және ауыл шаруашылығы бөлімінің балансына берілді. Тиісті құжаттар Қазақстан Республикасы Индустрия және құрылыс министрлігіне 2024 жылғы 22 қаңтардағы №02-13-243 хатпен жіберілді. Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысы қабылданады деп күтілуде, мәселе Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрлігінде қаралуда.


4.

Проблемалық мәселенің түрі - Отключение от электроснабжения и водоснабжения предприятий в регионе, в том числе в городе Жанаозен

Бастамашы -  Члены ОС 

Проблемалық мәселенің қысқаша сипаттамасы - Так как ежегодно наблюдается отключение электрической энергии и водообеспечения предприятий региона, в т.ч. в г. Жанаозен. Это негативно отражается на производстве и своевременном исполнении договоров, что ведет к штрафам со стороны заказчиков и расторжению контрактов (дальнейшее закрытие предприятия и сокращение рабочих мест).

Шешу жолдары - Внесение изменений в договора между «Заказчиком» (АО «ФНБ «Самрук Казына») и «Поставщиком» (предприниматель) касательно включения в раздел «Форс-мажорные обстоятельства» ситуации, связанных с отключением коммунальных услуг, возникших не по вине предпринимателя

Ағымдағы жағдайы - ЖҰМЫС БАРЫСЫНДА

Орындау барысы - 11.10.2024 ж. "Атамекен" ҚР ҰКП Өңдеу өнеркәсібі департаментінің атына қызметтік хат жіберілді. Мәселе 2024 жылғы проблемалық мәселелер тізіміне енгізілген.


5.

Проблемалық мәселенің түрі - Кәсіпорынның жергілікті қамту үлесін есептеу кезінде аутсорсинг арқылы жұмыс істейтін қызметкерлердің санын ескеру қажеттігі

Бастамашы -  СК мүшелері

Проблемалық мәселенің қысқаша сипаттамасы - СТ-KZ сертификатын алған кезде кәсіпорын қызметкерлері штатта болуы тиіс. Бірақ әлемдік тәжірибе көрсеткендей, жұмыстың негізгі бөлігі аутсорсинг арқылы жүзеге асырылады.

Шешу жолдары - "Тауардың шығарылған елін, Еуразиялық экономикалық одақ тауарының немесе шетел тауарының мәртебесін айқындау, тауардың шығарылуы туралы сертификат беру және оның күшін жою, тауардың шығарылған елін айқындау жөніндегі сертификаттың нысанын белгілеу жөніндегі қағидаларды бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Еңбек кодексінің 2021 жылғы 13 шілдедегі № 454-НҚ бұйрығына өзгерістер енгізу ұсынылсын: 
1. Кәсіпорынның жергілікті қамту үлесін есептеу кезінде аутсорсинг арқылы жұмыс істейтін қызметкерлердің санын ескеру;
2. Сараптама актісін беру кезінде СЭҚ ТН кодтары бойынша Бірыңғай тарифтік тор белгіленсін. Мысалы, барлық нотариустар үшін нотариаттық қызметтердің тарифтері бірыңғай және ұқсас жүйе өтінімдерді қарау мерзімін айқындай отырып, сараптама актісін алған кезде енгізілсін.

Ағымдағы жағдайы - ЖҰМЫС БАРЫСЫНДА

Орындау барысы - Кеңес хаттамасы "Атамекен" ҚР ҰКП тауардың шығарылуын сертификаттау департаментіне жолданды. Алайда жауап болмады. Ескерту қызметтік жазба қайта жолданды және қазіргі уақытта жауап күтілуде.


6.

Проблемалық мәселенің түрі - Самұрық-Қазына АҚ ережелеріне сәйкес тапсырыс берушілер мен жеткізушілер арасындағы келісімшарттарда "Форс-мажорлық мән-жайлар" тармағы бойынша "Ереуіл" ұығымы алынып тасталды және форс-мажорды растау үшін ҚР Сыртқы сауда палатасына  жүгіну қажет.

Бастамашы -  СК мүшелері

Проблемалық мәселенің қысқаша сипаттамасы - "Самұрық-Қазына" АҚ ережелеріне сәйкес тапсырыс берушілер мен жеткізушілер арасындағы келісімшарттарда "Форс-мажорлық мән-жайлар" тармағы бойынша "Ереуіл" ұғымы алынып тасталды және форс-мажорды растау үшін ҚР сыртқы сауда палатасына жүгіну қажет. Алайда, ҚР сыртқы сауда палатасы процесті ұзақ уақыт қарайды және форс-мажор туралы куәлік алу үшін шарт құнының 1% мөлшерінде сумма төленеді, бұл қымбат және бизнеске шарт құнының 0,01% мөлшерінде айыппұл төлеу тиімді.

Шешу жолдары - "Қазақстанның сыртқы сауда палатасы" ЖШС-нің еңсерілмейтін күш (форс-мажор) мән-жайларын және "hardship" мән-жайларын куәландыру тәртібі туралы ережеге өзгерістер енгізу: ӨКП форс-мажорды куәландыру жөніндегі қызметтердің құнын төмендете отырып, жедел қарау үшін ереуілдер бойынша форс-мажор туралы куәлік беруді жүзеге асыру құқығын беру.

Ағымдағы жағдайы - ЖҰМЫС БАРЫСЫНДА

Орындау барысы - Кеңес хаттамасы ҚР ЖІӨ-ге жолданды. Алайда жауап болмады. Ескерту қызметтік жазба қайта жолданды және қазіргі уақытта жауап күтілуде.


7.

Проблемалық мәселенің түрі - I санаттағы құрылыс-монтаж жұмыстарына лицензия алуды жеңілдету

Бастамашы -  СК мүшесі Алапанов

Проблемалық мәселенің қысқаша сипаттамасы - Қазақстандағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс саласындағы қызмет міндетті лицензиялауға жатады. Лицензиялардың үш негізгі санаты бар. I санаттағы ҚМЖ лицензиясы күрделі объектілерде жобалау қызметін және ҚМЖ жүзеге асыру үшін беріледі. Мұндай лицензияны алу үшін Қазақстанда немесе одан тыс жерлерде құрылыс саласында кемінде 10 жыл расталған жұмыс тәжірибесінің болуы талап етіледі. Жұмыс тәжірибесінен басқа, лицензиат біліктілік талаптарына сай болуы керек және ғимараттар мен үй-жайларды қамтитын өндірістік базасы болуы керек. Сондай-ақ жабдықтардың, машиналардың және бақылау-өлшеу аспаптарының, сондай-ақ ішкі сапа және қауіпсіздік жүйелерінің ең аз жиынтығы болуы қажет. Лицензия шеңберіне кіретін әрбір жұмыс түрі үшін Қазақстанда тиісті біліктілік аттестаты бар кемінде бір инженерлік-техникалық қызметкер болуы қажет. Алайда, I санаттағы лицензия алу процедурасы күрделі және айтарлықтай шығындарды талап етеді.

Шешу жолдары - ҚМЖ-ға I санаттағы лицензия алу рәсімін оңайлату бойынша өзгерістер енгізу

Ағымдағы жағдайы - ЖҰМЫС БАРЫСЫНДА

Орындау барысы - 11.10.2024 жылы "Атамекен" ҚР ҰКП Құрылыс және жер қатынастары департаментінің атына қызметтік жазба жолданды. Қызметтік жазба жұмыс тәртібімен пысықталды. Құрылыс және жер қатынастары департаментінің жауабы негіздеу үшін нақты жағдайларды ұсыну қажет екенін атап өтті. Алайда, салалық кеңес мүшелерінде тиісті ақпарат болған жоқ.

Департамент бастамашыдан құжаттардың толық пакеті ұсынылған жағдайда (жұмсартуға болжанатын нақты нормаларды көрсете отырып, қызметтік өтінішті қоса алғанда, ұсынылатын өзгерістердің әсерін көрсететін кестелері бар статистикалық деректер) құзыреті шеңберінде жәрдем көрсетілетінін хабарлады.


8.

Проблемалық мәселенің түрі - CT-KZ сертификатын беру рәсімін қатаңдату бойынша ұсыныстар

Бастамашы -  СК мүшелері

Проблемалық мәселенің қысқаша сипаттамасы - CT-KZ сертификатын алған жосықсыз тауар өндірушілер санының өсуі байқалды, олар іс жүзінде өндірушілер емес, қайта сатып алушылар болып табылады. Бұл компаниялар ірі тендерлерде жеңіске жетеді, бұл нақты өндірушілерге қолайсыз жағдай туғызады. Кеңес мүшелері өндірушілердің атымен сатып алушылардың нарыққа кіруіне жол бермеу үшін сертификат алу рәсімін қатаңдатуды, атап айтқанда, ҚР ИІММ-нің 2021 жылғы 13 шілдедегі № 454-НҚ бұйрығына өзгерістер енгізуді ұсынды

Шешу жолдары - 3-тараудың 25-тармағының 5-тармақшасына сәйкес, тауарларды жеткілікті түрде қайта өңдеу критерийін анықтау үшін құжаттарды ұсынған кезде салыстыру актісі немесе төлем тапсырмасы бар электрондық шот-фактураны ұсыну қажет, өйткені Ережеге сәйкес жүкқұжаттарды ұсынған кезде оларды қолдан жасауға болады;
1. Өндіріс үшін жабдықтар мен өндірістік үй-жайға құжаттар тізбесін ұсынған кезде жалдау жағдайында екі тарап бекіткен жабдықтар мен өндірістік үй-жайларды бірлесіп пайдалану кестесін, сондай-ақ соңғы 3 айдағы жалдау туралы төлем тапсырмасын ұсыну; 2. 10-тармақшаға сәйкес еңбек шарттарын ұсынған кезде порталда тіркелген еңбек шарттарын ұсыну қажет enbek.kz; 3. 2017 жылғы 6 қарашадағы № 275 "Тауардың шығу тегін сертификаттау жөніндегі қызметті жүзеге асыру қағидаларының" 6-бөлімінің 76-тармағына сәйкес, өндірістің орналасқан жеріне баруды жүзеге асыру кезінде өңірлік кәсіпкерлер палаталары жанындағы салалық кеңестердің өкілдерін сарапшылар ретінде қосу қажет.

Ағымдағы жағдайы - ЖҰМЫС БАРЫСЫНДА

Орындау барысы - Аталмыш ұсыныстар қызметтік жазбамен "Атамекен"ҚР ҰКП тауардың шығарылуын сертификаттау департаментінің атына жіберілді


1. Мырзағалиев Жалғас Шәріпұлы-ЖК Мырзағалиев.

2. Арқаров Болат Аманғалиұлы-"Қасқор-Машзавод" ЖШС басшысы.

3. Қадыров Марат Әбуғалиұлы-"ZHAMAL-ai LTD"ЖШС директорының орынбасары.

4.Кенбеилов Бағлан Мұсағалиұлы - "Ақтау теңіз порты" АЭА " АҚ төрағасының орынбасары.

5. Сиихов Нұрберген Төлгабайұлы - "өзен қойма" ЖШС директоры.

6. Айтуов Ербол Әбдіашымұлы - "KazPetroDrilling" АҚ вице-президенті.

7. Газиз Жандос - "ТрубРемЦентр" ЖШС басшысы.

8. Құрманов Бауыржан Көктеуұлы - "Optimum" жобалау институты " ЖШС басшысы.

9. Алапанов Бекзат Нисанович-"М-Стройтранс" ЖШС басшысы.

10.Есбосынов Чингис Максутович - "OSS Kazakhstan" ЖШС басшысы.

11. Абуов Айдын Еламанұлы - "Caspian Technology Service" ЖШС басшысы.

12. Жекенова Әсел Ақбатырқызы-ЖК Жекенова.

13. Жулдубаева Римма Сииловна - "Ria Safety" ЖШС басшысы.

14. Алмағанбетов Баимбет Рамазанұлы - "Промвзрыв" ЖШС директорының БВР жөніндегі орынбасары.

15. Донских  Дмитрий Александрович - "Кеме жабдықтары және сервис" ЖШС басшысы.

Еншілес ұйымдар

Серіктестер