«Атамекен» Қазақстан Республикасының Ұлттық кәсіпкерлер палатасы
Бизнестің сенімді серіктесі

Қаз

Қазақстандағы франчайзинг мемлекет тарапынан реттеу мен қолдауды қажет етеді - бизнес

2025 жылғы 17 Шілде
784 просмотров

Еліміздегі франчайзинг нарығының көлемі шамамен 3 млрд долларға бағаланады, бірақ бүгінгі таңда бұл сала реттелмеген күйінде қалып отыр және мемлекет тарапынан қолдау көрсетілмейді.

Мұндай қорытындыны франчайзинг бизнесі мен «Атамекен» Ұлттық кәсіпкерлер палатасының өкілдерімен ЗУМ конференциясына қатысушылар жасады. Талқылау барысында «Қазақстандық франчайзинг қауымдастығының» директоры Әдемі Досжанова франчайзингтің бірыңғай мемлекеттік стандартын енгізу қажеттігін, сондай-ақ, әділетсіз ұсыныстардың тәуекелдерін азайтуға және осы нарыққа деген сенімді арттыруға мүмкіндік беретін адал франчайзингтердің тізілімін құру қажеттігін жеткізді.

Өз кезегінде ШОБ дамыту Комитетінің мүшесі және «Орталық Азиялық франчайзинг қауымдастығының» басшысы Гүлбану Майгарина қазіргі заңнамалық базада екі тараптың да – франчайзер мен франчайзидің де мүдделерін қорғай алатын нақты реттеудің жоқтығын атап өтті.

Әрине, міне орыс тіліндегі мәтіннің қазақша аудармасы:

«Бұл салаға қандай да бір қатаң ережелер енгізу керек, сонда франчайзинг, егер біз франчайзинг туралы айтатын болсақ, Америкадағы сияқты қызықты бизнес модель екенін, оның стандарттары, регламенті бар екенін, бизнес цифрландырылғанын және осы арқылы ауқымын кеңейте алатынын түсінеміз. Бұл – біз үшін маңызды міндеттердің бірі. Ал статистика қажет деген кезде, бізде ЭҚЖЖ (Экономикалық қызмет түрлерінің жалпы жіктеуіші) да жоқ, ешқандай министрлікке жатпаймыз, азаматтық-құқықтық салада ешкімнің қорғауында да, бақылауында да емеспіз. Менің ойымша, біз бірігіп, бұл мәселені міндетті түрде шешуіміз керек», – деп атап өтті Гүлбану Майғарина.

Ол сондай-ақ қазақстандық брендтерге халықаралық франшиза нарықтарына шығуға көмек қажет екенін, ал әзірге франчайзи – бұл өз қателерінен сабақ алатын, өз бетінше үйренушілер нарығы екенін қосты.

Сонымен қатар, конференцияға қатысушылардың айтуынша, кәсіпкерлер көбінесе франчайзинг туралы қарапайым білімге ие бола бермейді, сапасыз және жұмыс істемейтін бизнес үлгілерін ұсынатын алаяқтардың құрбанына айналады.

Кездесу соңында қатысушылар Қазақстандағы франчайзинг саласының өсу әлеуеті зор, дегенмен мемлекеттің, «Атамекен» Ұлттық кәсіпкерлер палатасының, салалық қауымдастықтар мен кәсіпкерлердің өздерінен күш-жігерді біріктіріп, жіті назар аударуды қажет ететіндігі туралы бірауыздан пікірге келді.


Еншілес ұйымдар

Серіктестер